رژیم اشغالگر قدس

حزب‌الله: سامانه ضد موشکی اسرائیل را نابود می‌کنیم

رژیم اشغالگر قدس

حزب‌الله: سامانه ضد موشکی اسرائیل را نابود می‌کنیم

فاجعه قرن بیستم (سالگردکشتار مردم دیر یاسن )

 

سازمان های تروریستی صهیونیست از زمان صدور قطعنامه تقسیم فلسطین در سال 1947، با حمایت پشت پرده نیروهای انگلیسی عملیات ترور و کشتار فلسطینی ها را در روستاها و سپس شهرها آغاز کردند .
صهیونیست ها پس از اشغال برخی از روستاها، توجه شان به اشغال روستای دیریاسین جلب شد. دهکده ((دیر یاسین)) در غرب شهر((قدس)) قرار گرفته است و نقطه ارتباطی مهمی برای اعراب فلسطین به شمار می آید.
لغت نامه دهخدا نز دیر یاسین را این چنین معنا کرده : [ دَ رِ ] (اِخ ) نام قریه ای است از قرای فلسطین نزدیک قدس . و رجوع به القاموس السیاسی شود.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) نیروهای نظامی صهیونیست در سپیده دم نهم آوریل 1948 به دیریاسین یورش بردند. در این عملیات، 800 تن از افراد ایرگون با رهبری «مناخیم بگین» به روستا حمله کردند.
در پیشاپیش زره پوشی قرار داشت که بر روی آن بلندگویی نصب شده بود نظامیان اسرائیلی به وسیله بلندگو به زبان عربی از اعراب خواستند تا خانه و کاشانه خود را به سمت دامنه کوه ترک کنند. در اثر مبادله آتش چهار نفر از آنها کشته شدند و به سرعت گلوله هایشان تمام شد و زره پوش در مسیر راه به کانال آبی افتاد و گیر کرد.
 آنها سپس از فرمانده نظامی هاگانا در بیت المقدس تقاضای 4000 گلوله تانک، توپ و تفنگ کردند. پس از آن مردان، زنان، کودکان و پیران را بدون استثنا، قتل عام کردند.
آنها در پایان کار خود تعدادی از اسیران را سوار ماشین کردند و با به راه انداختن کاروان پیروزی در میان فریاد شادی، آنها را در خیابان های بیت المقدس گرداندند. 245 تن از مردان، زنان و کودکان فلسطینی در این قتل عام کشته شدند.
نماینده رسمی صلیب سرخ جهانی در بیت المقدس که یک روز پس از جنایت به روستای دیریاسین رسید و شاهد عملیات پاکسازی بود، در مورد کشتار دیریاسین چنین می گوید: آنها عملیات پاکسازی را نخست با تفنگ های شکاری سپس با کلت و سرنیزه تمام کردند. سرهای برخی قربانیان بریده شده بود. 52 کودک را در برابر چشم مادرانشان سر بریده بودند. تروریست های یهودی شکم های 25 زن حامله را پاره کرده بودند و فرزندان آنان را در مقابل دیدگان مادرانشان کشته بودند.
مناخیم بگین فرمانده گروه تروریستی ایرگون که بعدها نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد در این باره می گوید:
اعراب از خانه ها و زنان و کودکانشان سخت دفاع کردند و نبرد خانه به خانه بود، هرگاه یهودیان خانه ای را اشغال می کردند، با مواد منفجره قوی آن را بر سر ساکنانش ویران می ساختند.
پس از پیشروی کند در تاریکی و پیش از اولین ساعت های اولیه صبح تمامی روستا به اشغال درآمد و بر سر ساکنانش ویران شد. تروریست های گروه اشترن با بلندگو، فلسطینیان را به فرار از روستا دعوت می کردند، اما هنگامی که روستاییان از خانه هایشان بیرون می آمدند و پا به فرار گذاشته بودند با گلوله گروه های صهیونیستی کشته می شدند و آنهایی که در خانه ها مانده بودند و بیشترشان زنان و کودکان و سالمندان بودند می بایست از بین می رفتند.سپس یهودیان شروع به پرتاب نارنجک به درون خانه ها کردند و آنها را بر سر ساکنانشان ویران می کردند.
تروریست ها هر جنبنده یا هر کسی که در خانه ها حضور داشت و زنده بود را به قتل می رساندند، به گونه ای که طبق گفته رئیس هیئت صلیب سرخ بین المللی که شخصاً از دیریاسین دیدن و گور دسته جمعی و انبوه قربانیان را مشاهده کرده بود، از بالغ بر 400 نفری که در این روستا به سر می بردند، نزدیک به 40 تن پا به فرار گذاشتند و بقیه بی محابا و با خونسردی به قتل رسیده بودند. فرمانده گروه تروریستی هاگانا نیز درباره این کشتار می گوید:
آن روز، بهار زیبا و جالبی بود. شکفتن شکوفه های بادام به پایان رسیده بود. ولی از هر گوشه روستا بوی تعفن مرگ می آمد. بوی اجساد پوسیده ای که آنها را در یک گور دسته جمعی دفن می کردیم به مشام می رسید. اهالی روستای 700 نفری دیر یاسین همه صنعتکار بوده به گونه یی که این روستای ییلاقی به سبب پیشه سنگ بری ساکنانش و استفاده از سنگ تراشهای زیبا بر سر درخانه هایشان زبانزد مردم منطقه در آن زمان بوده است.
کشتار دیر یاسین و وحشتی که گریبانگیر مردم فلسطین شد آغازی بود بر خالی شدن بیش از 500 روستا از جمعیت و حدود 75 درصد فلسطینی ها را مجبور به ترک خانه هایشان کردند و اسرائیلی ها در 78 درصد از زمین های آنها مسکن گزیدند . اسرائیل به عنوان واحدی سیاسی مدعی مالکیت این زمینها بود . شرح قساوت مهاجران اسرائیلی نسبت به مردم فلسطین فراتر از این است که در این مختصر بگنجد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد