رژیم اشغالگر قدس

حزب‌الله: سامانه ضد موشکی اسرائیل را نابود می‌کنیم

رژیم اشغالگر قدس

حزب‌الله: سامانه ضد موشکی اسرائیل را نابود می‌کنیم

نشریه اردنی فاش کرد: رفتار تکاندهنده مرزبانان مصری در گذرگاه رفح

نشریه اردنی فاش کرد: رفتار تکاندهنده مرزبانان مصری در گذرگاه رفح با مسافران غزه  


یک نشریه اردنی در گزارشی از وضعیت مسافران غزه یی در منطقه مرزی رفح در حد فاصل بین نوار غزه و مصر در آستانه عید سعید فطر نوشت: نظامیان مصری برخورد بسیار نامناسبی  با مسافران غزه یی دارند و ضمن آنکه این هم کیشان مسلمان خود را با واژه هایی چون " سگ" خطاب قرار می دهند از آنان در قبال کوچکترین کار درخواست رشوه تحت عنوان "عیدانه" می کنند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) نشریه اردنی الحقیقه در گزارشی نوشت: برخی شهروندان غزه یی که خود را برای برگزاری مراسم عید فطر آماده می کردند جهت تامین مایحتاج سفری به منطقه رفح مصر داشتند که به هنگام بازگشت با رفتار نامناسب نظامیان مصری مواجه شدند.

 این نشریه نوشت : در یک برخورد غیر اخلاقی زمانی که مسافران از گرمای طاقت فرسا به تنگ آمده و از یکی از افسران مستقر در پست ایست و بازرسی خواستند تا کمی زودتر مدارکشان دیده شود به ناگاه با فریاد فرمانده یکی از یگانها با درجه ستوانی مواجه شدند که فریاد زد: خفه شوید طوله سگها... دوست ندارم صدای سگ بشنوم ... و در حالی که به کفشهایش اشاره می کرد گفت:  یکبار دیگر اگر این صدا را بشنوم تا سرحد مرگ ان سگ را می زنم!!!.

ادامه مطلب ...

لیست سیاه روزنامه نگاران مصری حامی عادی سازی روابط با اسراییل

لیست سیاه روزنامه نگاران مصری حامی عادی سازی روابط با اسراییل 


  

سندیکای  روزنامه نگاران مصر با تشکیل کمیته ویژه ای دستور داد تا لیست سیاه روزنامه نگارانی که با سفارت اسراییل در قاهره در تماس هستند و یا مخفیانه به تل آویو سفر کرده اند مشخص و افشا کنند.

 روزنامه القدس العربی با اعلام این خبر نوشت:  این اقدام سندیکای روزنامه نگاران مصر در پی درخواست صدها روزنامه نگار مصری از روند تمایل برخی روزنامه نگاران این کشور برای استفاده از قلم خود برای عادی سازی روابط مصر با اسراییل صورت گرفته است.

ادامه مطلب ...

نژاد برتر و ملت مقدس ؟؟؟؟؟؟

نژاد برتر و ملت مقدس ؟                               مرتضى شیرودى


تفسیر و نگرش خاص صهیونیست‏ها از ایده قوم برگزیده، به شکل‏هاى زیر در پدید آمدن‏ صهیونیسم دخالت داشته است:

1. بر اساس متون دینى یهودى، یهود قوم برگزیده خداوند است؛ زیرا خدا به بنى‏اسرائیل وعده حکومت از نیل تا فرات را داده است. این آموزه، تفسیر کلام خداوند به حضرت ابراهیم علیه‏السلام است که فرمود: «به اخلاف تو، این سرزمین، از رود مصر تا شط بزرگ [یعنى‏] شط فرات را اعطا مى‏کنم». در واقع، کتاب مقدس یهودیان، آنان را «قومى که خداوند کیفرشان داده و در همان حال برگزیده است» معرفى مى‏کند. به دیگر سخن، بر اساس متون دینى یهودیان، آنان عطیّه الهى‏اند و خداوند آنان را دوست مى‏دارد و از این رو، آنان را از میان مردم زمین براى اداره حکومت جهانى برگزیده است.

اندیشه مذکور در شرایط عادى و در وضعیت طبیعى به پدید آمدن صهیونیسم منجر نشده است؛ بلکه بزرگ‏نمایى و سیاسى کردن آن، زاینده صهیونیسم است؛ زیرا: هرتصل، بنیان‏گذار صهیونیسم، فردى غیر مذهبى بود. وى اعتراف کرد که آرا و عقایدش متأثر از مذهب یهودى نیست؛ بلکه او انسان بى‏دینى است. در تأیید این اعتراف، یورى اونرى (Uri Avnery) عضوسابق مجلس اسرائیل، بر این نکته پاى فشرد که اکثریت جمعیت اسرائیل، بى‏مذهب و حتى ضد مذهب مى‏باشند.

در تفسیر برگزیده شدن قوم بنى‏اسرائیل و اعطاى حکومت نیل تا فرات به آنان از سوى خداوند، دو نظریه مطرح است؛

الف) وعده فوق که به بنى‏اسرائیل داده شده، مربوط به زمان‏هاى گذشته است که خانه به دوش بوده‏اند و پس از مدتى این وعده (تشکیل دولت یهود) تحقق یافته است.

ب) این وعده مربوط به آینده است؛ بدین‏گونه که یک منجى ظهور مى‏کند و یهودیان را به ارض موعود مى‏برد و البته هنوز آن منجى ظهور نکرده است.

2. یکى دیگر از دلایل یهودیان براى اثبات برگزیده بودن .....

ادامه مطلب ...

تحلیلی بر نشست سه جانبه نیویورک

تحلیلی بر نشست سه جانبه نیویورک


تحولات خاورمیانه در حالی در صدر تحولات جهان قرار دارد که منابع خبری از برگزاری نشست سه جانبه در نیویورک خبر داده‌اند. براساس گزارش‌های منتشره نشستی با محوریت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان سه شنبه در نیویورک برگزار می‌شود تا به اصطلاح گامی برای روند صلح خاورمیانه برداشته شود. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که اولا دیدارهای جرج میچل نماینده اوباما در امور خاورمیانه از منطقه با شکست مواجه شده است ثانیا رژیم صهیونیستی از طرح تعلیق شهرک سازی خودداری کرده در حالی که اعراب و فلسطینی‌ها بر این امر تاکید دارند ثالثا ... ادامه مطلب ...

سخنان سید حسن نصرالله در روز قدس

سخنان سید حسن  نصرالله در روز قدس


دبیرکل حزب الله لبنان با تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به سبب نامیدن روزی به نام روز جهانی قدس تاکید کرد روز قدس روز احیای امت اسلام و مقاومت در برابر طرحهای صهیونیستی است و صهیونیستها هرگز هیچ حقی در سرزمین فلسطین ندارند.

ه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، سید حسن نصرالله عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در مجتمع سیدالشهداء در جنوب بیروت که همزمان با تمام جهان برگزار می شود، به اقدام مهم و سرنوشت ساز حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نامیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت : هدف امام خمینی(ره) از اعلام روز جهانی قدس، این بود تا همه مسلمانان را متوجه مسئولیتهای تاریخی و اسلامی خود در قبال مسئله فلسطین و قدس نماید و آنها به این مسئولیتها عمل کنند.

ادامه مطلب ...