00

بیانیه موسسه فرهنگی و مطالغاتی آستانه افق به مناسبت روز قدس

بسمه تعالی

 

قیام ملتها،راه نجات فلسطین‏ است.

                     بیانات حضرت امام خمینی (ره) ،تاریخ 17/1/1358،صحیفه،ج 5،ص 262 

 

یادمان نرفته عملکرد انقلاب اسلامی در حوزه امت اسلامی و به طور ویژه در موضوع فلسطین می باشد.آراَء و اندیشه های امام خمینی (ره) در باب وحدت اسلامی باعث شد تا روند معادلات خاورمیانه شکل جدیدی به خود بگیرد و روح تازه ای در کالبد جریان های اصولگرای اسلامی در منطقه بدمد ، در این میان گروه های مقاومت و جهادی در کشورهای فلسطین و لبنان که در نقطه عطف جهان اسلام حضور دارند ،بهره بیشتری از موج وحدت اسلامی برده و در نتیجه تاثیر به سزایی در اندیشه های امام ایفا نمودند

دوران كنونی دوران بیداری اسلام و ملت فلسطین كانون این بیداری است.

مگر نه آنکه امروز دشمن در مقابل اقتدار روز افزون نسل به پا خاسته فلسطین – جبهه باطل با از دست دادن امیدهای كاذب خود دچار تفرقه و تردید و سردرگمی شده و حامی اصلی آن یعنی امریكا با موج روز افزون نفرت ملتهای منطقه و همه ملتهای جهان رو به رو شده است و به علت همین واقعیات صهیونیستها وباز شاهد بودیم که  حامیانشان با تانك و بمب و ترور و زندان و بلدوزر درصدد سركوب ملت فلسطین و رهایی از این اوضاع بودند اما غافل از آنکه  این شیوه ها جز مقاوم تر شدن بیشتر فلسطینی ها هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.
می دانیم و شاهد بودیم : مفهوم واقعی واژه آزادی و حقوق بشر غربی امروز برای ملتهای مسلمان – در
عراق، فلسطین، لبنان، گوانتانامو – ابوغریب و سیاهچالهای پنهان دیگر بخوبی مشخص شده است و ملتهای مسلمان درصددند آزادی و كرامت و پیشرفت و عزت را در سایه اسلام بدست آورند و تحقیر و تكبر دولتهای سلطه گر را به خودشان بازگردانند.

بدانیم :  شرط اصلی موفقیت جهاد ملت فلسطین و امت اسلام پای فشردن بر اصول اسلامی است  و امروز تمام تلاشهای پیچیده دشمنان برای چشم پوشیدن مسلمانان از اصول خود و یا حداقل كمرنگ شدن آن متمرکز شده است ای كسانی كه با انگیزه های مختلف ملتهای مسلمان را به رها كردن اصول فرا می خوانید،ای فریب خوردگان ، بدانید : امریكا و غرب بارها نشان داده اند كه حتی به تسلیم شدگان رحم نخواهند کرد.

موسسه فرهنگی و مطالغاتی آستانه افق تنها راه آزادی فلسطین را مقاومت و قیام ملت ها  می داند و ضمن قدردانی از حضور و حمایت های همه جانبه و بی دریغ امت اسلامی از ملت مظلوم قلسطین و مثاومت اسلامی ، بار دیگر از تمام مسلمانان و آزادگان جهان می‌خواهد تا  با حضور حماسه ساز خود  در روز تاریخ ساز قدس  معادلات خیانت بار عربی و غربی، صهیونیستی و استکبار جهانی را بر هم زده و شاهد آزادی و پیروزی فلسطین و آرمان هایش باشیم.

برادران مسلمان فلسطین ، بدانید ملت ایران و یقیناً انبوه مسلمانان و آزادیخواهان در سراسر جهان در درد و رنج شما شریك اند و امت اسلامی موظف است به هر شكل ممكن شما را در ادامه دادن این راه مبارك كمك كند

مجمع خبرنگاران حامي قدس در کرمان آغاز به کار کرد

دبير موسسه فرهنگي و مطالعاتي آستانه افق گفت: مجمع خبرنگاران حاميان قدس شريف به عنوان نخستين گروه با حضور خبرنگاران با مرکزيت کرمان براي مبارزه با صهيونيسم بين‌المللي آغاز به کار کرد.
ايمان غياثي" روز يکشنبه در اين رابطه افزود: با توجه به اينکه در کشور هيچ مرجع منسجمي براي سازماندهي، هماهنگي اصحاب رسانه در اين مورد وجود ندارد، اين مجموعه خبري به عنوان يکي از زيرمجموعه‌هاي معاونت سياسي و راهبردي موسسه افق با مرکزيت استان کرمان راه‌اندازي شد.
وي ادامه داد: موسسه فرهنگي مطالعاتي آستانه افق نهاد غيردولتي در مرکز و جنوب شرق کشور است که با هدف مبارزه همه جانبه با استعمار و تفکر صهيونيسم بين‌الملل، تبليغ و ارتقاي سطح فرهنگ مهدويت از دو سال گذشته تاسيس شده است.
غياثي با اشاره به هجمه و فعاليت همه جانبه رسانه‌هاي وابسته به استعمار و حاميان رژيم اشغالگر قدس گفت: عمده فعاليت مجمع خبرنگاران در راستاي حمايت رسانه‌اي منسجم از انتفاضه فلسطين و مقاومت اسلامي است.
وي اظهار داشت: ايجاد وحدت رويه در ميان رسانه‌ها و خبرنگاران در مورد اتخاذ سياست راهبردي متناسب براي بيان حقايق به صورت شفاف، سريع و مستند از ديگر اهداف تشکيل مجمه خبرنگاران حامي قدس به شمار مي رود.
وي استفاده از ظرفيت‌هاي خبري و ايجاد فضاسازي و جريان‌سازي رسانه‌اي با موضوع مبارزه با صهونيست و ترويج فرهنگ مهدويت و انتظار در سطح رسانه‌ها را از مهم‌ترين علل تشکيل مجمع خبرنگاران حامي قدس دانست و گفت: در چشم‌انداز و برنامه‌‌ريزي‌هاي پيش رو مجمع، سياست‌گذاري در مورد راه‌اندازي و تاسيس مجمع خبرنگاران حامي قدس شريف در سطح جهاني ديده شده است.
دبير موسسه فرهنگي و مطالعاتي آستانه افق با اشاره به لزوم افزايش سطح آگاهي اصحاب رسانه از سير تحولات و وقايع فلسطين از طريق برگزاري سمينارها و دوره‌هاي آموزشي اظهار داشت: سعي شده، با تفکر جديد و خلاقانه برنامه‌هاي مجمع را براي بازخورد مناسب در سطح جامعه به پيش برده و از کارها و تفکرات کليشه‌اي پرهيز کنيم، زيرا در زمان فعلي دشمن از روش‌هاي نوين براي پيشبرد اهداف خود بهره مي‌برد.
غياثي ادامه داد: با وجود ظرفيت‌هاي بالقوه رسانه‌اي در کرمان هسته اوليه مجمع خبرنگاران حاميان قدس شريف در کرمان شکل گرفته است و اطلاعات بيشتر و نحوه عضويت در اين مجمع به زودي اطلاع‌رساني مي‌شود

یک انگلیسی در عرشه کشتی ناوگان ازادی اسلام آورد   

 

یک فعال صلح انگلیسی تشرف به دین مبین اسلام را از روی عرشه کشتی ترکیه ای مرمره اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) پیتر ویننر 63 سال دارد و همگام و همراه با فعالان صلح بین المللی در ناوگان آزادی به طرف نوار غزه شرکت کرده بود.

پیتر بر اساس آن چه که در پایگاه خبری شبکه العالم آمده است گفته است بسیاری از دوستان وی در انگلیس مسلمان هستند و بعضا با آنان به مساجد می رفته است و هنگامی که به استانبول آمده از مسجد سلطان احمد دیدن کرده و با خود گفته بهتر است مسلمان شود و به دین اسلام درآید.

درخواست برای تشکیل ارتش اسلامی علیه اسراییل  

 

دبیرخانه انجمن بین المللی ضد صهیونیستی مستقر در تهران با صدور بیانیه یی اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تجاوز به ناوگان بین المللی آزادی غزه را محکوم  و خواستار مقابله جدی جهان اسلام علیه این رژیم شد.

در این بیانیه که نسخه یی از آن در اختیار خبرگزاری قدس (قدسنا) قرار گرفت آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

ملت قهرمان و مسلمان ایران

بار دیگر خرداد ماه فرا رسید! اینبار با شهادت جمعی از مسلمانان جهان در کاروان کمک های انسان دوستانه به مردم فلسطین عزیز در غزه بدست رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه آغازی خونین و سرنوشت ساز می باشد. اقدام رژیم نژاد پرست صهیونیستی در به کشتی حامل کمک های مردمی برای مردم در محاصره غزه نشان از آغاز یک جنگ جهانی علیه مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در منطقه می باشد. امسال 15 خرداد با شعار مرگ بر اسرائیل می تواند  لبیکی به فریاد امام خمینی ( رض ) باشد که خواستار نابودی اسرائیل ، این غده سرطانی است. اکنون جای دارد رهبران سیاسی و دینی جهان اسلام با اعلان حکم جهاد اسلامی علیه رژیم صهیونیستی ، تمامی سفارتخانه های این رژیم را در کشورهای اسلامی بسته و در سازمان کنفرانس اسلامی بر علیه رژیم صهیونیستی اقدام عملی نموده و با تشکیل ارتش اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی در اسرع وقت اقدام نمایند.

شهدای امروز قهرمانان عاشورای دیگر برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و اسلام عزیز می باشند.

انجمن بین المللی ضد صهیونیستی در پایان بیانیه خود آورده است: ما از مردم ایران دعوت می کنیم با حضور در مراسم نماز جمعه این هفته ، بویژه مردم تهران در حرم مطهر حضرت امام " رضوان الله تعالی علیه " به امامت مقام معظم رهبری ، با شعار مرگ بر اسرائیل ، راه شهدای اسلام از کربلا تا ایران و از ایران تا فلسطین را پیموده و یار و یاور اسلام و مسلمین باشند.

تظاهرات در آمریکا برای تعطیلی سفارت "اسراییل"   

 

دهها نفر از شهروندان آمریکایی ضدصهیونیست با تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگنتن حمله اسراییل به ناوگان کشتی های آزادی غزه را محکوم کردند و خواستار تعطیلی سفارت این رژیم در واشنگتن شدند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن و نیز دفتر کاخ سفید درحالی که پرچمهای فلسطین را در دست داشتند حلقه انسانی ایجاد کرده و فریاد می زدند: همین الان به محاصره  غزه خاتمه دهید. سفارت را ببندید. جلوی راهزنی دریایی اسراییل را بگیرید.

در برخی از پلاکارتهایی که آنها به همراه داشتند نوشته شده بود: یک جنایت دیگر از اسراییل. 

بامداد روز گذشته (دوشنبه) ناوچه های اسراییلی با پشتیبانی چندین فروند هلی کوپتر و قایق های توپدار در آبهای بین المللی به ناوگان آزادی غزه حمله کردند و 20 فعال حقوق بشر را کشته و 60 نفر دیگر را زخمی کردند.

این کاروان متشکل از 8 کشتی باری قرار بود با سه روز تاخیر صبح امروز (دوشنبه) وارد آبهای غزه شود. 

رژیم صهیونیستی پیشتر هشدار داده بود که اجازه ورود به این کاروان بین المللی کمکهای بشر دوستانه را نخواهد داد و همچنین تهدید کرد که  در صورت ورود تمامی فعالان بین المللی صلح در این کشتی ها را بازداشت خواهد کرد. این کاروان کشتی ها که به کاروان آزادی غزه نام گرفته است پس از جمع آوری کمک های سازمانهای حقوق بشر ترکیه و سایر سازمانهای بین المللی راهی غزه شد. کاروان آزادی غزه شامل 8 کشتی از جمله سه کشتی ترکیه، دوکشتی از انگلیس، و کشتی هایی از کشورهای یونان، ایرلند، الجزایر و کویت است. بیش از 750 فعال بین المللی در حوزه حقوق بشر، صلح طلب، ضد جنگ، اعضای پارلمان اتحادیه اروپا، روزنامه نگار و پزشک در این کشتی ها حضور داشتند

نقش رژیم های عربی در دزدی دریایی صهیونیستها (گزارش)   

 

در یک مساحت بسیار کوچک از سواحل دریای مدیترانه به نام باریکه غزه یک ونیم میلیون نفر انسان فلسطینی در نقطه ای که گفته می شود بیشترین تراکم جمعیتی کره خاکی را در خودجای داده، زندگی می کنند.

 

  اما این تمام ماجرا نیست؛ بلکه غزه حدود چهار سال است که تحت شدیدترین محاصره وتحریم های اسرائیلی وعربی نیز قرار دارد ودر مقابل اهالی این منطقه پنج سالی است که با گوشت وخون خود دراین منطقه که غزه نام دارد پیروزی هایی را نه تنها عیه رژیم صهیونیستی بلکه علیه عرب ها وتمامی وجدان های خواب جهان به ثبت می رساند.

 

      در این میان، خواب وجدان رژیم های عربی از دیگران عمیق تر است ، این مسئله را ماجرای دزدی دریایی صهیونیستها در آب های بین الملل به اثبات رساند.

 

      زمانی که شصت وپنج انسان بیدار از کودک یک ساله تا پیرمرد هشتاد وچند ساله برای شکستن محاصره بزرگترین زندان جهان عزم خود را جزم کرده اند وبا ناوگانی از چند کشتی  مملو از اسباب بازی ، ویلچر ولوازم التحریر به سوی غزه رهسپار شدند ، شبکه های عربی وبخصوص عربستان همچنان شو ها  و فیلم پخش می کردند ، وشبکه های خبری آنها البته سقوط وصعود سهام را دنبال می نمودند.

 

      حتی بعد از آنکه نقاب از چهره صهیونیستها برداشته شد، ونظامیان صهیونیست ده ها بی دفاع را در وسط دریا ودر آب های بین المللی به خاک وخون کشیدند، نیز تاثیری بر عمق خواب وجدان رژیم های عربی نگذاشت.

 

      به گفته یکی از کارشناسان عرب،  جای تعجب نیست که صهیونیستها دست به جنایت بزنند. انها طی چند دهه گذشته نشان داده اند که هیچ حس انسانی ، بشر دوستانه ، اخلاق مدارانه وحتی مذهبی ودینی  ندارند، وهیچ چیز نمی تواند مانع از خوی ددمنشانه آنها باشد؛ اما همسویی عرب ها با آنها در ارتکاب جنایتی علیه همزبانان ، هم قومیت ها وهم کیشانشان جای سئوالی بسیار بزرگ دارد.

 

      وقتی کشورهای عربی که خود را ذیربط وذی نفع در مشکل فلسطین اعلام می کنند، (یا حداقل چنین ادعایی دارند) واکنشی به مراتب کمرنگ تر از مواضع هم پیمانان رژیم صهیونیستی همچون نیکولا سارکوزی ، وآنگلا مرکل داشته اند ، چه توقعی می توان از آینده حمایت این رژیم ها از مسئله فلسطین داشت.

 

      ناوگان آزادی نشان داد که مردم وافکار عمومی جهانی به مرحله بیداری رسیده است، گرچه رژیم های عربی حاضر به بیدار شدن نیستند؛ اما اگر صهیونیستها اعتراف می کنند که زیان ها وتبعات سنگین این دزدی دریایی گریبان آنها را خواهد گرفت، به طور حتم این تبعات برای رژیم های عربی بسیار بدتر وگسترده تر خواهد بود؛ زیرا افکار عمومی امروز آنها را دیگر شریک جرم نمی داند، بلکه عامل اصلی معرفی می کند.

      گروه تحلیل شبکه ندای قدس

رویوران: اعتراضات علیه اسراییل از مرحله فردی و غیر رسمی به جهانی و رسمی تبدیل شده اند

رییس کمیسیون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت : بیش از سه سال از محاصره غزه می گذرد و شاهد واکنش های گوناگون جهانی بوده ایم ابتدا این واکنش ها فردی بود ولی در حدود یکسال اخیر و ادامه اعتراضات بین المللی این واکنش ها به ناوگان آزادی منجر شد و این موضوع نشان از گسترش این واکنش ها و اعتراضات جهانی به رژیم صهیونیستی است .

 

در نشستی با عنوان "امام و آرمان فلسطین" که صبح امروز که در محل دفتر خبرگزاری قدس (قدسنا) با حضور خبرنگاران داخل برگزار شد حسین رویوران با اشاره به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی که حامل کمک های انسان دوستانه به مردم غزه بود، تصریح کرد: در ناوگان آزادی که شامل 5 کشتی  می شد حدود 750 نفر از بیش از 40 کشور دنیا حضور داشتند این تعداد و تعدد کشور ها نشان از یک اجماع بین المللی در برابر اسرائیل است . رویوران افزود: در بعد حقوقی هم روز گذشته جنایتی بزرگ، رژیم صهیونیستی و غرب را به چالش کشید زیرا در قوانین بین المللی فقط حریم 12 مایلی ساحل هر کشور تحت حاکمیت آن کشور است ، ولی روز گذشته جهان شاهد بود که رژیم تجاوز گر اسرائیل بدون رعایت این قانون با گذشت از حریم 12 مایلی به فاصله 91 مایلی دریا یعنی آبهای آزاد تجاوز کرده و افرادی را به عنوان گروگان دستگیر کرده که از لحاظ بین المللی غیر قابل تحمل است .

این کارشناس مسائل خاور میانه ادامه داد : در حال حاضر مهمترین ویژگی رسانه های خبری پخش زنده اخبار است  و این موضوع را در جنگ غزه شاهد بودیم که به جنگ در مقابل  دوربین هم معروف شد . رژیم صهیونیستی با استفاده از هالیوود و رسانه های تحت نفوذ خود سعی دارد هولوکاست را زنده نگه دارد و با استفاده از همین دستاویز از دولت های غربی باجگیری می کند این باجگیری شامل پول ، سلاح و حمایت های سیاسی می شود ، ولی جنگ 22 روزه باعث یک رسوای برای اسرائیل شد و نشان داد که اسرائیل یک جنایت کار جنگی است نه یک قربانی .

رییس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ادامه افزود : بیداری ملتها در برابر جنایات اسرائیل در سالهای اخیر رشد زیادی داشته به عنوان مثال سال گذشته خبرنگار سوئدی  فیلمی را منتشر کرد که این فیلم در سال 1992تهیه شده بود و پس از گذشت هفده سال فضای بین المللی را برای پخش آن مناسب دید و زمانی که اسرائیل از دولت سوئد خواست که بوستروم را تنبیه کند دولت سوئد از این خبرنگار تقدیر کرده و او را مورد تشویق قرار دادند .

رویوران در پایان گفت : بیداری ملتها به بیداری دولت ها منجر شده است.  دولت ترکیه که زمانی هم پیمان نظامی اسرائیل بود امروز یکی از مخالفین این رژیم محسوب می شود. در انگلستان جمعی از قضات سران اسرائیل را محاکمه کرده و برای آنان حکم صادر می کنند حقوقدانان بین المللی در غرب از این رژیم شکایت می کنند و دولت اسرائیل دیگر حتی مورد حمایت لابی های صهیونیست در امریکا هم قرار نمی گیرد .

فلسطين، مهمترين مسأله‌ي حقوق بشري جهان معاصر است

فلسطين، ديگر نه مسأله‌ئي عربي و حتي نه فقط مسأله‌ئي اسلامي، بلكه مهمترين مسأله‌ي حقوق بشري جهان معاصر است.


بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌
حمله‌ي جنايتكارانه و قساوت‌آميز رژيم صهيونيست به كاروان دريائي امدادي و بشردوستانه، حلقه‌ي ديگري از زنجيره‌ي جنايتهاي بزرگي است كه آن حكومت شرير و خبيث، هفتمين دهه‌ي حيات ننگين خود را با آن انباشته است. اين نمونه‌ئي است از رفتار گستاخانه و بي‌رحمانه‌ئي كه مسلمانان در اين منطقه و بخصوص در سرزمين مظلوم فلسطين دهها سال است كه با آن دست و پنجه نرم ميكنند. اين بار اين كاروان، اسلامي يا عربي نبود، بلكه افكار عمومي و وجدانهاي بشري از سراسر جهان را نمايندگي ميكرد. اين حمله‌ي جنايتبار بايد براي همه مدلّل كرده باشد كه صهيونيزم، چهره‌ي جديد و خشن‌تري از فاشيزم است كه اين بار از سوي دولتهاي مدّعي آزادي و حقوق بشر و بيش از همه دولت ايالات متحده آمريكا، حمايت و كمك ميشود.
آمريكا و انگليس، ‌فرانسه و ديگر دولتهاي اروپائي كه از اين جانيان بالفطره، حمايت سياسي و رسانه‌ئي و نظامي و اقتصادي كرده و همواره پشت‌سر فاجعه‌آفريني‌هاي آنان ايستاده‌اند، جداً بايد پاسخگو باشند. وجدانهاي بيدار در سراسر جهان بايد جداً بينديشند كه بشريت امروز با چه پديده‌ي خطرناكي در منطقه‌ي حساس خاورميانه روبرو است؟ چه رژيم سفاك و گستاخ و ديوانه‌ئي امروز بر كشور غصب شده‌ي فلسطين و مردم مظلوم و داغديده‌ي آن تحكّم ميكند؛ سه سال محاصره‌ي غذائي و داروئي و حياتي يك و نيم ميليون زن و مرد و كودك در غزه، به چه معني است؛ كشتار و حبس و شكنجه‌ي روزانه‌ي جوانان در غزه و ساحل غربي چگونه قابل فهم است .
فلسطين، ديگر نه مسأله‌ئي عربي و حتي نه فقط مسأله‌ئي اسلامي، بلكه مهمترين مسأله‌ي حقوق بشري جهان معاصر است.
كار نمادين و درخشان اعزام كاروان دريائي به غزه، بايد در دهها شكل و شيوه‌ي ديگر بارها و بارها تكرار شود. حكومت سفاك صهيونيست و حاميان آن بويژه آمريكا و انگليس بايد قدرتِ شكست‌ناپذير عزم و بيداريِ وجدان عمومي جهان را در برابر خود ببينند و حسّ كنند.
دولتهاي عربي در معرض آزموني دشوار قرار گرفته‌اند. ملتهاي بيدار عرب از آنان اقدامي قاطع و جازم مطالبه ميكنند. كنفرانس اسلامي و اتحاديه‌ي عرب نبايد به كمتر از برداشتن كامل محاصره‌ي غزه و توقف كامل دست‌اندازي به خانه‌ها و سرزمينهاي فلسطيني در كرانه‌ي غربي و محاكمه‌ي جنايتكاراني چون نتانياهو و ايهود باراك، قانع شوند.
ملت مجاهد فلسطين و مردم و دولت مردمي غزه نيز بدانند كه دشمن خبيث آنان اكنون از هميشه ضعيفتر و آسيب‌پذيرتر است. جنايت دريائي روز دوشنبه نه نشانه‌ي قدرت، كه نشان درماندگي و سراسيمگي رژيم غاصب است. سنت الهي بر اين جاري شده كه ستمگران در اواخر دوران ننگ‌آلود خود، به دست خويش، سرنوشت محتوم فنا و زوال خود را نزديكتر كنند. حمله به لبنان و سپس حمله به غزه در سالهاي پيش، از جمله‌ي همين اقدامهاي ديوانه‌وار بود كه تروريستهاي اريكه‌نشين صهيونيست را به دره‌ي سقوط نهائي نزديكتر كرد. حمله به كاروان امدادي بين‌المللي در آبهاي مديترانه نيز اقدام ابلهانه‌ي ديگري از همان قبيل است.
برادران و خواهران فلسطيني! به خداوند حكيم و قدير اعتماد كنيد، قدرت خود را باور كنيد و بر آن بيفزائيد. و به پيروزي نهائي يقين داشته باشيد و بدانيد كه : وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ

درخواست تشكیلات خودگردان برای ممانعت از ورود ناوگان آزادی به باریكه غزه

تشكیلات خودگردان فلسطین از تعدادی از كشورهای عربی و منطقه ای خواسته است كه اجازه ورود ائتلاف كشتی های ناوگان دریایی آزادی به باریكه غزه را كه قرار است در اواخر ماه جاری میلادی به این منطقه برسد، ندهند.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از یك منبع آگاه، تشكیلات خودگردان فلسطین با ارسال نامه هایی به كشورهای عربی و منطقه از جمله تركیه از آنها خواسته است كه اجازه سفر كشتی های عضو ناوگان آزادی به سوی باریكه غزه را ندهند. گروه رام الله از آنكارا خواسته است كه كمك های خود به ساكنان باریكه غزه را از طریق تشكیلات خودگردان به دست به آنها برساند.

این موضع تشكیلات خودگردان فلسطین خشم و انزجار طرف های اعزام كاروان مذكور نسبت به گروه رام الله را به دنبال داشته است و آنها تاكید كرده اند كه به هیچ وجهی از انجام این وظیفه انسانی خود منصرف نخواهند شد.

یك منبع خاص در میان اعضای ائتلاف كشتی های لغو محاصره نیز ضمن تایید این خبر در گفتگو با خبرنگار مركز اطلاع رسانی فلسطین از تشكیلات رام الله خواست كه موضع خود در قبال این اخبار منتشر شده را به صراحت اعلام كند.

انور غربی از اعضای كمیته اروپایی لغو محاصره غزه با ناعاقلانه و غیر منطقی خواندن اتخاذ چنین موضع انسانی از سوی تشكیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت كه ما از كشورهای عربی و تشكیلات رام الله می خواهیم كه از تلاش ها و اقدامات ما برای شكستن محاصره نزدیك به 4 ساله باریكه غزه حمایت كنند.

در همین راستا روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از یك منبع آگاه در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه مصر نیز نامه مشابهی را به تركیه تحویل داده است تا از سفر ناوگان دریایی مذكور جلوگیری كند و مدعی شده است كه می توان كمك های انسانی را از راههای قانونی وارد نوار غزه كرد!!

لازم به ذكر است كه محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین مدتی پیش ارسال كشتی های لغو محاصره به باریكه غزه را اقدامی "بی ارزش" و تبلیغاتی دروغین توصیف كرده بود.


صدای "العربیة" هم از ظلم به شیعیان درآمد!

شبکه العربیة هم حملات و اقدامات تبعیض‏آمیز مقامات امنیتی عربستان سعودی نسبت به شیعیان این کشور را محکوم کرد!

به گزارش«شیعه نیوز» به نقل از ابنا ، بازداشت‏های مکرر شیعیان، بستن مساجد، ممانعت از برگزاری نماز جماعت حتی در منازل شخصی، و اقداماتی مشابه آن که تضییع حقوق مسلم مردم در یک جامعه آزاد است، صدای شبکه غرب‏گرای العربیة را نیز درآورد.

مدیر این شبکه‏ی وابسته به خاندان سعودی گفت: «اقدامات وزیر کشور عربستان تبعیض غیرمنصفانه‏ای است که قانون بین‏المللی و عربستان آن را باید مجازات کند».

وی از همه شبکه‏های مستقل عربی و بین‏المللی خواست تا این اقدامات را محکوم کرده و بر آزادی و برابری عقاید مختلف اصرار بورزند.

لازم به ذکر است که در هفته گذشته «امیر نایف بن عبدالعزیز» وزیر کشور عربستان سعودی بازگشایی 9 مسجد شیعی در مناطق مختلف این کشور را مسأله‏ای غیرممکن و غیر قابل بحث دانست.

«حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر الناصر» امام جماعت منطقه خُبَر شیعیان نیز در بیانیه‏ای که چند روز پیش صادر کرده بود نوشت: «... وقتی كه عرصه به خاطر محدودیت‌های امنیتی بر ما تنگ شد، نمازهای خود را در مسجد مجاور نمازخانه بسته شده خودمان خواندیم که جماعتی از تندروها در مسجد ایستاده و مانع اقامه نماز شیعیان شدند. این حرکات در حالی انجام شد كه ما نماز خود را به امامت امام جماعت آن مسجد اقامه کردیم!

وی گفت: من مسجد را برای اهل سنت ساختم و دولت هیچ كمكی به من نكرده است. وی چراغ‏های مسجد را خاموش كرد و ما چون از وقوع فتنه‌ای ترسیدیم از مسجد خارج شدیم و به جای اینكه این مرد مورد سرزنش قرار بگیرد، حكومت حکمی بر مبنای دستور اداره اوقاف صادر کرد که اقامه نماز جماعت شیعیان در مساجد اهل‏سنت ممنوع شد! بلكه حتی از اقامه نماز جماعت با خود اهل سنت در صورت پایبندی به احكام فقه شیعه نیز ممانعت شد! لذا ما در صورتی كه بخواهیم نماز جماعت بخوانیم باید در مساجد متفرق شده و بدون پایبندی به احكام فقهی شیعیان نماز را اقامه كنیم!».

جزئیات ارتباط شرکتهای کوکا کولا ، استار باکس و موتورولا با رژیم صهیونیستی   

انجمن جهانی تحریم مردمی شرکتهای حامی اسراییل با انتشار اسناد و تصاویر مستندی فاش کرد که براساس اسناد و مدارک  مشخص شده است  سه شرکت کوکا کولا، استار باکس و موتورولا به طور مستقیم از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) دبیر کل این انجمن که مقر آن در بیروت است، با نظارت سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد و اعلام نمود : نهادهای مدنی عضو این انجمن از روز گذشته در 15 کشور عربی و اسلامی استفاده از محصولات سه شرکت کوکاکولا، استار باکس و موتورولا را  تحریم خواهند کرد. ماجد الانصاری  گفت: تحریم این سه شرکت در این 15 کشور طرح مرحله اول انجمن بود و در مرحله بعدی کشورهای بیشتری محصولات  این شرکتها را تحریم خواهند کرد.
وی تاکید کرد: ....
ادامه نوشته

انتفاضه" کشتی ها" با مشارکت جهانی از سرگرفته شد   

 

منابع آگاه گفتند که دست کم 10 کشتی که در میان آنها یک کشتی مالزیایی و  چند کشتی  اروپایی نیز دیده می شود برای حرکت به سوی آبهای غزه آماده می شوند.
به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا) رئیس کمیته مردمی مبارزه با تحریم ، این حرکت را انتفاضه دوباره کشتی ها دانست که به منظور ایجاد یک گذرگاه آبی بین نوار غزه و جهان  انجام می گیرد .جمال خضری در این باره گفت که دست کم 10 کشتی از کشورهای مختلف از جمله ترکیه ، مالزی و چند کشور اروپایی در اواخر ماه آوریل جاری یا اوایل ماه می براساس شرایط جوی به سوی آبها غزه حرکت خواهند کرد.

آمار کشتی های همبستگی که وارد غزه شدند :
23-8-2008  : کشتی " آزادی " و " غزه آزاد " همراه با 40 فعال صلح طلب از 17 کشور برای اولین بار محاصره دریایی رژیم صهیونیستی را دراین تاریخ شکست. این کشتی 40 ساعت را دریانوردی کرد.
29-10-2008  کشتی " امید "  دومین کشتی بود که با 27 فعال صلح طلب از 10 کشور وارد غزه شد و مواد غذایی و دارویی را با خود حمل می کرد.
8-11-2008 کشتی " کرامت " از بندر "لارنکا" در قبرس وارد غزه شد که 22 شخصیت پارلمانی و روزنامه نگار اروپایی و کلر شورت وزیر سابق انگلیسی نیز در آن حضور داشتند
20-12-2008 کشتی  "الکرامه القطریه"  از قطر وارد غزه شد